Sandwich cu pulled pork improvizat, also known as “friptura de ieri”


sandwich_pulled_pork_coleslaw

Nu sunt puţine dăţile în care îmi trec pragul verişorii, mătuşile şi unchii (lista de rude poate continua, să nu credeţi altfel) ori prietenii. Şi de fiecare dată se lasă cu o masă mare. Că nu prea ştim noi altfel. Se lasă cu ciorbe bune făcute de mama, cu fripturi învârtite de tata, cu deserturi migălite de mine şi bere aleasă de al meu.

Şi ca după fiecare petrecere, inevitabil, se lasă şi cu destulă mâncare rămasă pe mese.  Ceea ce nu-mi aduce deloc bucurie ci un singur gând care-mi tot aleargă prin cap: „Data viitoare pregătim mai puţine porţii!”. Nu ştiu cum, dar nu-mi iese niciodată asta cu pregătitul de mai puţine porţii. Orice aş face, după câte o sărbătoare  alături de cei dragi şi mulţi, tot mă trezesc cu nişte resturi de mâncare. În cazul nostru, de cele mai multe ori, e vorba de friptură. Aşa că astăzi vă spun cum fac eu cu friptura rămasă de nici nu-şi dau seama a doua zi ce mic-dejun bun i-a trăznit.

Mă trezesc devreme, devreme. Iau bucăţile de friptură de porc rămase şi le trag la tigaie, într-un cub de unt, doar cât să le trezesc la viaţă, adică 1-2 minute. Adaug o combinaţie de condimente pentru grătar luate de la turci. Încing cuptorul la 180 de grade. Pun fripturile într-o tavă şi torn peste ele berea rămasă în pahare, pe care n-o mai bea nimeni (dacă a rămas vreo bere brună pe acolo e perfect!). Arunc două căpăţâni de usturoi presate cu latura cuţitului sau, dacă aveţi mai multă forţă, cu podul palmei. Sare, piper, un cub mare de unt şi asta e tot. Uit de ele în cuptor măcar vreo 4-5 ore. Din când în când mai adaug bere şi le mai întorc.

Între timp, toc o varză mică şi dau vreo 4 morcovi pe răzătoarea mare. Fac un pic de maioneză şi amestec crudităţile cu 3-4 linguri din ea. Adaug 2 linguri de oţet de mere, sare, piper şi un pic de zahăr. Amestec bine, bine.

Într-un bol amestec 1 cană de pastă de tomate făcută de mama (funcţionează şi cu ketchup povestea asta) cu 1-2 linguri de oţet de mere, 1 linguriţă de muştar, sare, piper şi o lingură de zahăr brun. Şi un pic de melasă de rodii dacă se întâmplă să am la îndemână.

După ce carnea e gata, o despic pe toată în fâşii folosind două furculiţe şi o amestec cu sosul de tomate pregătit mai devreme. Tai nişte mini ciabatta proaspete pe din două, aşez un rând de pulled pork obţinut din fripturile de ieri 🙂 şi apoi, un rând din salata cu varză şi morcov sau Coleslaw, cum i-ar spune americanii.

Mă bucur de o nouă zi în care nu am mai irosit mâncarea şi de fiecare „Ăsta-i cel mai bun sandwich pe care l-am mâncat vreodată” ce răsare în câte-un colţ de bucătărie.

sandwich_pulled_pork

Leave a Reply

