Ravioli cu confit de rata si sos rosu din legume coapte – #RomacuElectrolux


roma_cu_electrolux

Pe 4 august prietenii de la Golin si Electrolux imi scriau pentru a ma invita la concursul #romacuelectrolux, care urma sa-mi dea emotii pentru urmatoarele doua saptamani si ceva. And it did. Cateva nopti m-am perpelit gandindu-ma ce o sa pregatesc. Am incercat in minte o gramada de combinatii si mi-am propus sa o aleg pe cea mai buna. Sincera sa fiu, nu stiu daca mi-a iesit, dar ataaaat imi pare de bine ca am incercat. Nici nu stiti. 🙂 Cu fiecare concurs care ma provoaca, simt ca ies tot mai castigata si ca mai fac cativa pasi timizi catre un “eu” mai bun in bucatarie.

De data aceasta, miza e mare. Roma este orasul meu de suflet, iar Taste of Roma este un festival la care nici prin gand nu-mi trecea ca as putea ajunge anul acesta. Dar incerc sa fac asta cu reteta pe care v-o prezint astazi.

De ce paste? De ce ravioli cu confit de rata si sos din legume coapte? Pai, sa va spun.

Cei de la Electrolux ne-au rugat sa pregatim un preparat cu care am dori sa-l impresionam pe cheful nostru preferat din Italia. Hard job. Unul dintre bucatarii italieni pe care ii urmaresc si ii admir din tot sufletul pentru munca depusa este Francesco Mazzei, fost chef al restaurantului L’anima din Londra. Nici nu indraznesc sa ma gandesc ca as putea eu sa-l impresionez vreodata cu ceva. Si totusi…

Pentru o clipa am lasat deoparte orice gand. Nu sunt eu, bucatarul amator. Nu sunt eu, Sasha. Nu sunt nimeni. Doar gatesc. Ce as gati pentru Francesco Mazzei?

Prima idee: sigur ceva cu paste. Second: un preparat care sa includa cat mai multe ingrediente cu gust adevarat, din curte si din gradina. Si apoi lista a curs fluent: rata, morcov si ceapa pentru umplutura, oua proaspete de la gainusele mele iubite pentru paste, rosii si ardei cu gust bogat pentru sos, busuioc, cimbrisor. Restul ingredientelor au venit din magazin, caci inca nu producem faina, ulei de masline si smantana in gospodaria proprie, but maybe some day

Ingredientele superbe din curte si dragostea cu care am pregatit totul cred ca m-au salvat. Cand am gustat din ravioli, mi-am dat seama ca ele au triumfat. Au acoperit toate stangaciile mele si chiar si faptul ca m-am aruncat cu capul inainte sa fac ravioli, desi nu am o masina de facut paste. Nici n-a mai contat. Si cred, sincer, ca i-ar fi placut chiar si lui Francesco Mazzei. Pentru noi au fost o bucurie. Am impartit portiile de ravioli cu familia si i-am facut pe ai mei (including mama, tata, iubit si una bucata verisor) fericiti. Si la finalul zilei, asta e tot ce conteaza. 🙂

Sper sa va placa si voua. Iar daca aveti sfaturi sau sugestii de imbunatatire a retetei, please, please, nu ezitati sa-mi scrieti. Accept orice soi de critica constructiva. 🙂

Cu multe, multe emotii… reteta:

Ingrediente:

Umplutura:
2 pulpe de rata (eu am pus si doua aripi in tava, dar doar pentru papat 😀 )
400 ml grasime de rata, topita (sau suficienta cat sa acopere carnea cu totul)
cimbrisor uscat
2 catei de usturoi
1 morcov
3 salote
ulei de masline
sare
piper

Paste:
500g faina tip 00
12 galbenusuri mari de oua de tara
2 linguri ulei de masline
faina pentru pudrat masa/maini
1 albus + o lingurita de apa – pentru uns pastele

Sos:
4 rosii mari, bine coapte, de curte
1 ardei kapia rosu
2 salote mici
cimbrisor
busuioc proaspat
sare
piper
1 lingurita de zahar alb
50 ml vin alb
50 ml smantana pentru gatit

Mod de preparare:

Confitul de rata:

Cu o seara inainte, spala bine pulpele de rata si verifica sa nu mai aiba nicio urma de fulg sau pana. Pune peste ele sare si piper din plin, apoi cimbrisor (eu am folosit uscat, dar poti folosi si proaspat) si cateii de usturoi. Acopera totul cu o folie de plastic si lasa-le la rece peste noapte (sau cel putin 5-6 ore).

pulpe_de_rata_confit

A doua zi, pune pulpele in tava si toarna grasimea topita peste ele. Baga-le in cuptorul rece si lasa-le la gatit timp de doua ore, la 130 – 140 de grade Celsius.

confit_de_rata

Aluatul de paste:

Intre timp, pregateste aluatul pentru paste. Pune faina pe masa (bine curatata si uscata inainte) sau pe o plansa si fa o gaura mare cu mainile in centrul ei. Separa ouale (din albusuri poti face o Pavlova dementiala) si pune galbenusurile in mijlocul fainii. Bate-le cu furculita acolo si adu faina dinspre margini inspre centru pentru a omogeniza cele doua ingrediente. Incorporeaza galbenusurile in faina si incepe sa framanti aluatul. Adauga cele doua linguri de ulei de masline (daca ti se pare prea uscat, mai adauga inca o lingura de ulei). Framanta pana obtii o bila de aluat usor elastic. Evita sa adaugi multa faina in plus pentru ca e posibil ca aluatul sa iasa prea uscat in acest caz si sa nu il mai poti intinde. Infasoara aluatul in folie alimentara de plastic si lasa-l sa se relaxeze 30 – 40 de minute.

royal_pasta_dough

Umplutura:

Cat astepti sa se faca rata, curata morcovul si ceapa si toaca-le foarte, foarte marunt sau da-le prin robotul de bucatarie.

morcovi

Dupa ce rata e gata, scurge-o de grasime, rupe carnea fasii si da-o prin robotul de bucatarie pana obtii bucati mici si moi. Amestec-o cu morcovul si ceapa si  caleste totul intr-o tigaie cu putin ulei de masline, 2 linguri din grasimea de rata, sare, piper si cimbrisor uscat.

confit_de_rata_blender

Pentru sos:

Spala legumele. Taie rosiile pe din doua si ardeiul in bucati mari. Asaza-le in tava, pe hartia de copt. Asezoneaza din plin cu sare, piper si cimbrisor. Da totul la cuptor pentru 30 – 40 de minute, la 180 de grade.

rosii_de_gradina

Scoate tava din cuptor si curata legumele de pielita. Apoi pune-le in blender impreuna cu cateva frunze de busuioc proaspat si mixeaza totul pana obtii o pasta. Toaca doua salote mici marunt si caleste-le in ulei de masline. Adauga pasta de rosii si ardei copti. Toarna vinul alb si lasa totul pe foc 5-10 minute.

sos_de_rosii_coapte

Toarna compozitia intr-o sita si strecoar-o pana obtii un sos fin. Incalzeste-l din nou in tigaie, adauga sare si piper dupa gust si, in plus, o lingurita de zahar pentru a corecta aciditatea. Cu sosul incalzit pe foc mic, adauga 50 ml de smantana pentru gatit si amesteca rapid. Gusta din nou si potriveste cu sare si piper daca mai este nevoie. Opreste focul dupa 2-3 minute.

sos_de_rosii_si_ardei_copti

Pregatirea pastelor:

Intinde aluatul de paste cat de subtire poti (cu facaletul in cazul in care nu ai o masina de facut paste – adica fix asa cum am facut si eu), preferabil ar fi sa aiba cam 1 mm, maximum 2 (ceea ce mie nu mi-a iesit cu facaletul). Taie forme egale de ravioli cu un recipient rotund (pahar, forme de inox – ce ai la indemana).

Pune apa la fiert si adauga 2-3 linguri de sare in ea.

Asaza, cu ajutorul linguritei, umplutura de confit si legume pe un cerc din aluatul de paste.  Cu ajutorul unei pensule, unge marginea cercului cu albus cu apa. Asaza un alt cerc deasupra si preseaza-l in jurul umpluturii pana scoti tot aerul din interior, iar pastele sunt lipite perfect. Ravioli ar trebui sa arate acum ca un soi de nave spatiale. 🙂

ravioli_confit_de_rata

Pune cate 2 ravioli in apa fiarta si sarata si misca oala pentru ca acestia sa nu se lipeasca unul de celalalt. Lasa-i sa fiarba maximum 2-3 minute si apoi pune-i la scurs pe o farfurie.

Asaza 3 ravioli pe farfurie, toarna sosul cald in jurul lor cu ajutorul unei lingurite. Pentru decor, poti folosi frunze de busuioc si un pic din compozitia care se regaseste si in interiorul pastelor.

Savureaza cu familia si prietenii! Pofta buna! 🙂

ravioli_cu_confit_de_rata

Aceasta este reteta mea pentru #romacuelectrolux. Mult succes tuturor participantilor. You did a great, great job. 🙂

Love,

S.

2 thoughts on “Ravioli cu confit de rata si sos rosu din legume coapte – #RomacuElectrolux

Leave a Reply

