Prepelite de curte cu mamaliga si legume de vara


prepelite_dovlecei_rosii cherry

Pentru cea de-a doua reteta din cadrul campaniei #horecaXperience organizata de Centrul de training Horeca School în parteneriat cu Gourmet Connection și Desertonline.ro mi-am propus sa folosesc ca ingrediente principale exclusiv alimente din gradina, respectiv curte. Nu mi-a iesit 100% pentru ca inca nu producem malai in propria gospodarie, dar am fost pe aproape. 🙂 Prepelitele cresc in curtea noastra, dovleceii, ceapa rosie si rosiile cherry le-am cules din gradina cu 15 minute inainte de a le folosi, laptele l-am luat de la vecinul care are vaca. Mission accomplished.

Dupa ce am pregatit reteta, am privit farfuria si am inteles din nou ca am nevoie de cursul de bucatar in viata mea din alte doua motive pe langa cele enumerate in primul articol. First, pentru ca am nevoie sa invat tehnicile de baza de la zero (apoi pentru ca trebuie sa invat notiuni de plating and co., asta e cumva de la sine inteles) si in al doilea rand pentru ca simt nevoia sa le ofer celor dragi, familiei si prietenilor, in farfuriile mele ceva mai mult decat am putut sa le ofer pana acum. 🙂

Si acum sa mai si mancam gatim…

*pentru 4 portii:

Ingrediente:

8 prepelite de curte, taiate pe din doua
1 dovlecel verde, taiat in triunghiuri
15 – 20 de rosii cherry, taiate in jumatati
o ceapa rosie mare, tocata marunt
200 ml vin rosu, demisec
10 frunze de busuioc
1 pachet de unt
ulei de masline
sare, piper

200 ml lapte
100 ml apa
120g malai grisat
30g de unt
sare

Mod de preparare:

Taie prepelitele pe din doua si asezoneaza carnea cu sare si piper  . Intr-o tigaie pune un cub mare de unt si putin ulei de masline. Rumeneste carnea pe o parte si pe cealalta.

Incinge cuptorul la 200 de grade. Baga prepelitele in cuptor impreuna cu grasimea din tigaie si lasa-le la gatit aproximativ 20 – 25 de minute.

Taie legumele (rosiile cherry in jumatati, dovlecelul in triunghiuri, cuburi sau in orice alta forma iti e pe plac) si soteaza-le intr-o tigaie in care ai topit un cub de unt. Adauga sare, piper si, la final, cateva frunze de busuioc taiate fasii.

Toaca ceapa rosie marunt si caleste-o in foarte putin ulei de masline. Adauga vinul si lasa totul pe foc pana cand acesta se reduce mai mult de trei sferturi. Adauga 10g de unt, amesteca si lasa totul la redus inca 2-3 minute.

Pentru mamaliga moale, combina 200 ml de lapte cu 100 ml de apa intr-un ceaun. Cand lichidul da in primul clocot, redu flacara la intensitate medie si adauga malaiul. Amesteca bine cu un tel sau o lingura de lemn pana cand malaiul este incorporat complet. Lasa focul la intensitate foarte mica, timp de aproximativ 30 de minute, si amesteca din cand in cand. La final, adauga untul si sarea. Amesteca din nou.

Prajeste cateva frunze de busuioc in ulei de masline foarte bine incins si apoi lasa-le la scurs pe un prosop de hartie.

Toarna mamaliga calda in farfurie, asaza prepelitele cu piciorusele in sus si adauga legumele langa ele, in pozitie verticala (daca vrei sa arate la fel ca in poza, dar nu se va supara nimeni daca le vei aseza altfel). Adauga ceapa rosie cu vin din loc in loc. Pune o frunzulita de busuioc prajita printre legume.

*

Imparte farfuriile celor dragi si bucurati-va de mancare! 🙂

Love,
S.

Leave a Reply

