Crumble cu cirese si rubarba


crumble_cirese

Stiti deja ca atunci cand vine vorba de sursele mele de inspiratie, una dintre ele este simpatica Prăji. Cu al sau crumble de cirese si rubarba m-a cucerit inca de anul trecut, asa ca acum am repetat experienta, ajustand reteta dupa posibilitati. 🙂

Am folosit fructele cireselui din spatele casei, cunoscute si sub numele de “boambe de Cotnari“. E soiul meu preferat si, de asemenea, unul dintre cele mai valoroase soiuri autohtone. Da, sa stiti ca ma uita Dumnezeu stand cateodata pe langa ciresul asta si mancand incontinuu. Gainile se aduna toate pe langa mine si abia asteapta sa-mi mai cada cate o cireasa din gura, sa se delecteze si ele cu minunatiile. Sunt tare pofticioase. 🙂

Rubarba am cules-o din gradinita din fata casei. Double win sau, dupa cum se spune, culegi ceea ce semeni. Asta e cazul fericit.

Am indulcit totul cu Green Sugar, pentru a reduce numarul de calorii, dar si indicele glicemic al desertului.

Si apoi am facut asa…

*70 – 80 de minute / 7-8 portii

Ingrediente:

Pentru umplutura:

600g fructe (400g cirese – boambe de Cotnari, 200g de rubarba taiata bucatele)
6 linguri de Green Sugar Cooking
3 linguri de faina de grau
1 lingurita nucsoara rasa
un praf de sare

Pentru crusta:

10 linguri cereale (fulgi de ovaz, fulgi de porumb pisati marunt)
3 linguri de faina de grau
3 linguri de nuca macinata
1 lingura seminte de dovleac
3 linguri Green Sugar Cooking
70g unt rece

Cum pregatesti crumble-ul cu cirese si rubarba:

Curata ciresele de samburi si taie rubarba in bucati mici. Pune fructele intr-un bol si adauga faina. Lasa-le deoparte 5-10 minute, pana cand faina absoarbe partial excesul de lichid. Apoi, adauga Green Sugar, nucsoara, sarea si amesteca totul.

Incinge cuptorul la 180 de grade Celsius.

Zdrobeste fulgii de porumb si amesteca-i cu cei de ovaz. Adauga faina de grau, nuca macinata si cateva seminte de dovleac (le poti zdrobi putin si pe acestea daca iti par prea mari).  Adauga Green Sugar-ul si untul foarte rece, taiat in cubulete. Amesteca cu incredere, cu mana. Daca dispui de un robot, il poti folosi si pe acela.

crumble_inthemaking

Pune umplutura in tava/in forme individuale (unse in prealabil cu putin unt) si acoper-o cu amestecul de cereale pentru crusta. Baga tava/formele la frigider 10 – 15 minute.

Apoi, da totul la cuptor pentru 40 – 45 de minute.

***

Savureaza cu inghetata de vanilie ori iaurt gras, cremos, direct de la frigider. O bucurie! 😀

crumble_cirese_rubarba

Love,

S.

2 thoughts on “Crumble cu cirese si rubarba

  1. Too Dear says:

    Tocmai ce am facut crumble cu rubarba! :)) Din neatentie am lasat o persoana nehranita si tocmai la fix a venit reteta ca sa ii fac ceva mai special

Leave a Reply

