Biscotti ciocolatosi, cu arahide


biscotti_ciocolata_arahide

Dupa cum v-ati dat seama deja (probabil) din retetele mele, dar si din postarile de pe Facebook si Instagram, sunt topita dupa biscotti. Ii pregatesc de cate ori prind ocazia ( 😉 mai ales cand am multi invitati, neamuri, prieteni de hranit), in toate felurile posibile. Cu cacao, cu vanilie, cu alcool, cu zmeura, visine, cirese sau ce-mi mai pica prin mana.

Singurul lor dezavantaj e ca dau dependenta. I mean it! Nu te poti opri dupa unul singur. Nici macar dupa cinci. Sau dupa 10 (cum mi s-a intamplat mie odata, ca mergeau bine de tot cu cafea – voi sa nu faceti la fel!).  Si pentru ca orice problema are si o solutie, astazi va aduc o reteta de biscotti ciocolatosi, dar care sa nu va faca sa va simtiti vinovati (still, sa va opriti macar pe la 4-5). Cum asa? Pai nu le-am mai adaugat zahar. In loc de zahar, l-am folosit pe my partner in crime, mister Green Sugar si-am scapat de o piatra de pe inima. Si reteta ciocolatoasa:

*60 – 70 de minute/ ~ 35 – 40 de bucati

Ingrediente:

200g faina
150g Green Sugar Cooking
70g cacao
70g ciocolata neagra, tocata
1 lingurita praf de copt
1 varf de sare de mare
1 pastaie de vanilie
2 lingurite Cointreau
1 lingurita coaja rasa de portocala
3 oua batute
100g arahide coapte, tocate

Mod de preparare:

Incingi cuptorul la 180 – 190 de grade Celsius.

Intr-un bol mare, amesteci faina, Green Sugar-ul, cacaua, ciocolata, sarea, coaje de portocala si praful de copt.

Separat, bati ouale si despici pastaia de vanilie pentru a extrage semintele din interior. Adaugi ouale, vanilia si cele doua lingurite de Cointreau peste compozitia anterioara.

Amesteci bine cu mainile (da, aluatul se va lipi cu totul de maini si printre degete, dar merita efortul – plus ca mie imi si place) pana formezi aluatul lipicios. Adaugi arahidele tocate si mai amesteci o data.

Pudrezi masa/plansa de lucru cu faina, tavalesti putin aluatul prin ea si apoi il imparti in 3-4 suluri lunguiete, putin late (3-4 cm) pe care le turtesti usor cu mana.

biscotti_preparare

Le muti pe o tava pe care ai asezat hartie de copt si dai la cuptor 20 – 25 de minute.

Le scoti de la cuptor, le lasi la racit 5 – 10 minute (cat sa le poti taia) si le tai in felii groase de aproximativ 1 cm.

Acum poti da feliile obtinute inca 15 minute la cuptor.

Scoate biscotti si lasa-i la racit.

**

Savureaza-i ca atare sau alaturi de o bautura. In perioada asta, eu las cafeaua deoparte, dar dau iama in socata.  Ma face fericita. 🙂

Love,

S.

Leave a Reply

