Pachetele de primavara cu-ce-avem-prin-frigider


pachetele2

Cine ma cunoaste bine, stie deja ca as putea sa mananc pachetele de primavara la nesfarsit. That’s my superpower. Imi plac atat de mult ca anul asta, am cerut sa primesc de ziua mea in loc de tort, un munte de pachetele din astea minunate (dar mai e pana in noiembrie; sper sa se sesizeze cineva 😀 ). But, until then, hai sa va zic cum fac cand mi-e pofta rau de asa ceva, dar nu am toate ingredientele necesare pentru a le pregati ca la carte. De aceea am denumit astfel reteta, pentru ca nu este cea originala.

First, scotocesc prin frigider si aleg ce cred ca ar putea sa ma ajute, asa cum am facut si ultima data…

Ingrediente:

foi de orez
2 morcovi
1 ardei gras rosu
1 ardei gras verde
1 dovlecel
2 fire de ceapa verde
4-5 ciuperci champignon

1/4 lingurita ghimbir ras
five spices
Sriracha
2 lingurite sos de soia
2 lingurite sos de stridii
1 lingurita sos dulce-acrisor
sare
piper

ulei de floarea soarelui

Mod de preparare:

Pentru a razui morcovii si dovlecelul, eu am folosit razatoarea mea electrica de la Tefal, dar voi o puteti face si manual fara probleme. Razuiti cele doua legume pe razatoarea mica si le puneti intr-un bol.

Taiati ardeiul, ceapa verde si ciupercile in fasii foarte subtiri, scurte si le adaugati peste legumele rase mai devreme.

Incingeti o tigaie, adaugati 2 linguri de ulei si puneti toate legumele la calit. Adaugati ghimbirul, doua varfuri de five spices, sare, piper, cele 3 sosuri (soia, stridii, dulce-acrisor) si 4-5 picaturi de sos Sriracha pentru un plus de gust. Caliti totul 5-10 minute, pana devin usor moi (le puteti cali si mai mult, mie imi place sa crantane putin). Lasati compozitia la racit.

Intre timp, pregatiti foile de orez. Pentru a le manevra mai bine, puteti folosi un prosop de bucatarie usor umed pe care sa il asezati pe masa si pe care sa rulati pachetelele.

Dupa ce compozitia de legume s-a racit, pregatiti albusul batut (sa il aveti la indemana) si inmuiati foile de orez cam cate o secunda intr-un bol cu apa. Initial, vi se va parea ca sunt prea tari, dar dupa alte cateva secunde din momentul in care le-ati asezat pe prosopul umed, ele vor deveni maleabile.

In mijlocul foii de orez, punem o lingurita de compozitie si o rulam aproape ca pe sarmale. Aducem mai intai partea de jos a foii cat sa acopere exact compozitia, apoi lateralele, dupa care rulam pana la capat. La capat, ungem cu albus de ou pentru ca ele sa nu se desfaca in timp ce sunt prajite. Si tot asa, pana terminam compozitia disponibila. Mie mi-au iesit cam 20.

Le-am prajit pe rand (cate 3-4, e foarte important sa nu se atinga intre ele pentru ca tind sa se lipeasca unul de cealalalt) in ulei de floarea soarelui foarte bine incins si le-am intors de cateva ori pana s-au rumenit bine.

Apoi, le scoateti pe prosop de hartie pentru ca acesta sa absoarba uleiul in exces.

Le consumati ca atare sau cu diferite sosuri. Eu am pus langa ele un sos dulce acrisor. 🙂

…………………………………………………………………………………………………….

Sunt tare gustoase si numai bune de pregatit pentru diferite ocazii, intalniri cu prietenii and so on. Le puteti pregati si cu foi de placinte care sunt mult mai “cuminti”, se comporta mai bine la prajit, nu fac basicute daca nu sunt bine stranse si nici nu sunt atat de migaloase. Totusi, si foile de orez merita efortul. Sunt cu adevarat delicioase. 🙂

Let me know daca incercati reteta si nu uitati sa fiti creativi in bucatarie, mai ales atunci cand dispuneti de multe alimente. E important sa pregatim mancare buna cu ingredientele pe care le avem deja in frigider inainte de a cumpara altele pentru a evita risipa, unul dintre cele mai rele lucruri din lume, din punctul meu de vedere. 🙂

Love,
nume semnatura sasha

6 thoughts on “Pachetele de primavara cu-ce-avem-prin-frigider

Leave a Reply

