Supa frantuzeasca de ceapa a Juliei Child


supa de ceapa julia child

Supa de ceapa este, in mod sigur, unul dintre preparatele in fata carora m-as fi strambat in o mie de feluri atunci cand eram copil. Poate si pentru ca eram usor “traumatizata” de gustul ceaiului din coji de ceapa si nuca cu care mama imi trata tusea. But those days are gone. Acum sunt mare (cred..nu?!) si mult mai deschisa sa incerc noi feluri de mancare. Si pentru ca intr-unul dintre weekendurile petrecute la casa gandul imi tot statea la supa de ceapa incercata la Chez Leon, in Bruxelles, and my lovely better half ma batea la cap de prea multa vreme sa-i pregatesc si lui supa minune, m-am pus pe treaba.

Drept sa spun, nu prea stiam de unde s-o apuc. Asa ca m-am lasat din nou indrumata de povestile Juliei Child (cu alte cuvinte, am mers la sigur) si-am pus de-o supa pe care nu cred ca am cum sa o mai uit vreodata. Va recomand si voua sa va imprieteniti cu ea. E de vis!

Dulceaga si super aromata, supa de ceapa a Juliei Child e the perfect comfort food.

Ingrediente:

9-10 cepe galbene
1 lingura ulei de masline
2 linguri unt
1/2 lingurita zahar
1 lingurita sare
3 linguri faina
6 cani fond de vita (pregatit in casa)
200 ml vin alb
foi de dafin
1/2 lingurita salvie uscata
sare
piper

300g Swiss cheese
150g parmezan
1/2 ceapa cruda, taiata julienne
20 ml cognac
cateva felii de paine
ulei de masline

Mod de preparare:

Taiem cele 10 cepe julienne si le punem la calit, preferabil intr-o oala de fonta/tuci pe care am incins-o bine, intr-o lingura de ulei de masline si doua de unt. Amestecam bine, sa le acoperim cu uleiul si untul topit.

Acoperim oala cu un capac si lasam ceapa la calit cam 20 de minute, la foc mic, pana cand devine moale. Marim flacara si caramelizam ceapa. Adaugam zaharul si 1 lingurita de sare si amestecam continuu pana cand ceapa s-a rumenit bine si redus semnificativ.

Rumenim faina cu grija si amestecam bine pentru a nu face cocoloase. Adaugam 1 cana din fondul de vita incalzit si amestecam din nou. Ne asiguram ca toata bunatatea de ceapa s-a desprins de pe fundul oalei. 🙂

Adaugam restul fondului de vita, vinul, salvia uscata si 1 foaie de dafin. Gatim supa la foc mediu, aproximativ 30-40 de minute.

Intre timp, stropim feliile de paine taiate gros (2 cm) cu putin ulei de masline si le dam la cuptor cate 10-15 minute pe fiecare parte pana cand se usuca si se rumenesc bine.

Asezonam supa cu sare si piper dupa gust. O putem transfera in boluri pentru cuptor sau o putem lasa in oala (asa cum am facut eu). Adaugam cognacul, ceapa cruda si 50g de Swiss cheese in supa. Asezam feliile de paine rumenite deasupra si presaram restul de Swiss cheese si parmezan. Stropim cu putin ulei de masline. Dam la cuptor, la 180 de grade Celsius, cam 30 de minute.

…………………………………………………………………………………………….

Scoatem oala din cuptor, lasam ceapa sa se raceasca putin si…

What? Ce tot spun eu aici? Cine mai are rabdare? 🙂 Servim fierbinte si ne lasam coplesiti de arome! Yuuuum.

Pofta buna, dragilor! 🙂

nume semnatura sasha

Leave a Reply

