Mini tarte cu crema picanta de branza si oua de prepelita


mini aperitive cu crema picanta de branza si oua de prepelita

Dupa cum (probabil) stiti deja, am dezvoltat o mica pasiune pentru ouale de prepelita. Nu numai pentru ca gingasele domnisoare care produc acest aliment cresc in curtea mea, dar si pentru ca outele acestea sunt sanatoase. Si nu numai sanatoase, dar si gustoase. 🙂

Si pentru ca se regasesc cu sutele in frigiderul meu, e musai sa le si consumam. Asa ca sunt mereu in cautare de noi idei de a le prepara. Sunt perfecte fierte si atat, chiar si crude cu un pic de lapte si miere, si nu mai zic de varianta lor posata. Total yumm! Dar, de data asta le-am facut oua ochiuri. Am regandit putin reteta aceasta pentru mic dejun si am transformat-o intr-una de aperitiv, perfecta pentru zilele cand prietenii aterizeaza la masa. Rezultatul a fost pe placul papilelor mele. Combinatia dintre gustul picant din crema de branza si cremozitatea galbenusului m-a facut sa vreau sa mai incerc reteta si cu alta ocazie.

Asadar, v-o impartasesc si aici:

30 – 40 de minute * 20 – 25 de bucati

Ingrediente:

200g aluat foitaj
3 linguri de smantana
3 linguri de telemea rasa
3 linguri de parmezan ras

1 1/2  lingura pasta dulce-acrisoara de ardei iute (folosesc ceva facut de mama;  puteti inlocui cu 1 lg Sweet Chilli Sauce + 1/2 lg bulion de ardei si un pic de pudra ardei iute)
oua de prepelita
ulei de masline
sare
piper
un pic de faina pentru intins foitajul
1 fir ceapa verde

Mod de preparare:

Intindem foitajul pe masa cu un sucitor si decupam din el mici patratele cu ajutorul unei forme pentru biscuiti (tip Petit Beurre, cum am facut eu) sau, pur si simplu, cu un cutit (ca aici). Intepam usor foitajul cu o furculita, sa nu se umfle prea mult si asezam patratelele pe o tava pe care am asezat inainte oarece hartie de copt. 🙂

Amestecam smantana cu telemeaua rasa, parmezanul ras si pasta de ardei. Adaugam sare si piper, dupa gust. Daca mai e nevoie de-un pic de iuteala, punem si un pic de pudra de ardei iute.

Asezam compozitia pe patratelele de foitaj cu ajutorul unei lingurite, intocmai ca in pasii explicati aici. Bagam tava in cuptorul bine incins, la 180 de grade. Le lasam acolo aproximativ 15 minute sau pana cand devin rumene, iar crema este complet topita.

Intre timp, pregatim ouale ochiuri intr-o tigaie pe care am stropit-o cu un pic de ulei de masline. Le scoatem din tigaie si le lasam deoparte.

Dupa ce tartele din foitaj sunt gata, le scoatem pe o farfurie. Asezam ouale de prepelita deasupra, rasnim un pic de piper si aruncam peste ele cozile de ceapa verde taiate marunt.

Asta e tot! Nu e complicat deloc, dar promit ca sunt numai bune pe post de gustare.

aperitiv cu oua de prepelita

………………………………………………………………………………………..

Iar acum, sa va prezint pe cineva:

 prepelita

Glad to meet her? 🙂

Love,

nume semnatura sasha

3 thoughts on “Mini tarte cu crema picanta de branza si oua de prepelita

Leave a Reply

