Fursecuri de Craciun


chocolate_crinkles

Bistro Margot este unul dintre blogurile pe care le accesez aproape zilnic. Fie ca sunt in cautarea unei retete interesante, fie ca mi-e dor de o povestioara asezonata cu ceva istorie sau de o recomandare in materie de carti, pasesc cu incredere in acest spatiu virtual super cozy al dragei Margot. Si pentru ca nu reusesc aproape niciodata sa plec de acolo fara un pitic pe creier care sa-mi spuna “trebuie sa gatesti/citesti/urmaresti si tu asta!”, ma conformez si trec la treaba.

Lately, s-a intamplat sa dau peste o reteta din cauza careia nu am stat linistita pana nu am pregatit-o. E vorba despre trufele de ciocolata.. la cuptor. Am adaptat putin reteta in functie de ce aveam in dulapuri la momentul cu pricina, am inmultit totul cu 3 (because of neam mare!) si a iesit fix asa:

Ingrediente:

150 g faina
3 linguri cacao
15 g praf de copt
450 g zahar pudra
75 g unt, taiat cubulete
3 oua
2 linguri alcool (am folosit cognac)
coaja rasa de la doua portocale
un strop de esenta de visine/extract de vanilie (dupa preferinte)

Mod de preparare:

Intr-un bol, amestecam faina, cacaua, praful de copt si 300 g din cantitatea de zahar pudra. Introducem cubulete de unt rece si amestecam cu mainile pana obtinem o compozitie nisipoasa.

Formam o gaura in mijlocul amestecului. Acolo adaugam ouale batute, cognacul, coaja rasa de portocala si esenta de visine. Amestecam cu ajutorul unei spatule pana obtinem o compozitie omogena. O acoperim cu folie alimentara.

Margot spunea sa lasam compozitia in frigider aproximativ 30 de minute, insa eu am dat o fuga pana la draga de Sabina (printesa de 6 luni care imi este verisoara) si m-a uitat Dumnezeu pe acolo vreo doua ore, asa ca am reluat activitatea dupa acest timp. N-a fost rau. 🙂

Dupa ce au trecut cele cateva zeci de minute ori ore, in cazul meu, scoatem bolul din frigider. Ne umezim mainile si formam bile mici pe care le dam prin zaharul pudra ramas si le asezam in tava tapetata cu hartie de copt. Cuptorul trebuie bine incins si setat la 200 de grade.

Asezam bilele pe tava, la 3-4 cm distanta intre ele, si le dam la cuptor cam 10 minute sau un pic mai mult, in functie de cum coace “prietenul” vostru.

………………………………………………………………………………………………….

Le lasam la racit, iar apoi le consumam cu moderatie.

Ahahahahha. :-)) M-ati crezut?

giphy

Sarbatori fericite, dragilor!

nume semnatura sasha

Leave a Reply

