Cea mai buna ciocolata calda


ciocolata_calda_usoara

Daca nici in perioada aceasta nu pregatim ciocolata calda, atunci cand? 🙂 Si pentru ca Mosul Nicolae a fost un batranel (actually, un tip daca stam sa ne gandim mai bine) foarte, dar foarte misto si mi-a adus cartea asta minunata (Comfort Food – Jamie Oliver), cum se putea sa nu pregatesc tocmai una dintre bauturile mele preferate pe timp de iarna?

Am rasfoit cartea pagina cu pagina si am ajuns la ultima reteta: Ultimate Hot Chocolate. Am facut inventarul ingredientelor, am dat fuga pana la “vecina” (sarut mana, Niki) pentru portia necesara de lapte praf si m-am apucat de treaba. N-a fost greu deloc, mai ales ca Mosul mi-a citit gandurile si a adus si un Microplane care a facut razuitul ciocolatei o joaca de copil.

Ingrediente pentru 16 portii:

200 g ciocolata neagra cu peste 75% cacao
100 g pudra de cacao
100 g zahar pudra
50 g lapte praf
50 g amidon

un varf de sare marina (optional)
un varf de pudra de ardei iute (optional)

Mod de preparare:

Ciocolata se da prin razatoarea mica (cum am facut eu) sau se pune bucati direct in robotul de bucatarie (cum sugereaza Jamie in carte) si se macina pana devine fina.

Ciocolata rasa se pune intr-un bol incapator si se amesteca cu celelalte ingrediente (cacaua, zaharul pudra, amidonul si laptele praf). Aici se incheie reteta lui Jamie. Daca va place, puteti sa faceti ca mine si sa mai adaugati un varf de sare marina si un varf de pudra de ardei iute. Sarea va scoate in evidenta toate aromele, iar pudra de ardei iute (eu am folosit una facuta in casa, de catre tata) va conferi un post gust care va scoate bautura din anonimat. 🙂

Compozitia se amesteca usor cu o lingura de lemn pana cand capata o culoare uniforma.

Se pune un borcan si se pastreaza intr-un dulap racoros ori intr-o camara. Va descurcati voi cu gasitul locului ideal.

……………………………………………………………………………………………………..

Asta e tot!

Pentru a prepara bautura, adaugati 2 linguri din compozitie la o cana de lapte, puneti pe foc, lasati sa se incalzeasca, fara a trece insa de punctul de fierbere si amestecati continuu cu un tel pana cand bautura capata consistenta.

………………………………………………………………………………………………………….

Noi ne-am incalzit sufletele si ne-am delectat cu bautura urmarind (pentru a nu stiu cata oara) Singur Acasa. Nice combo, as zice.

ciocolata_calda_jamie_oliver

Sper sa fie si pe placul vostru! Sarbatori minunate!

nume semnatura sasha

P.S. Cana e a lui Papi, cadou de la mine. 😀

Leave a Reply

