Rasfat cu oua posate


ouaposate

Nu-s deloc scumpe si nici foarte complicat de pregatit. Totusi, pentru mine, ouale de prepelita (si nu numai) posate sunt ras-fat! 🙂 E ceva in gustul si textura lor care ma face sa le asociez cu termenul asta.

Asadar, vineri dimineata, la prima ora, ne-am rasfatat papilele cu o simpla salata in care s-au regasit doar niste castraveciori, niste minuuuunate, my all time favorite, rosii cherry din gradina si un pic de cas de vaca. Cu ele, simplele ingrediente, am obtinut un mic dejun care sa ma multumeasca pe deplin. Faceti si voi daca va incanta. 🙂

Ingrediente:

20 de rosii cherry
4-5 castraveti
100g cas de vaca
8 oua de prepelita, posate (ale mele au fost daruite de simpaticele prepelite din propria curte :D)
2 linguri otet (am folosit de mere, a functionat)
2 linguri ulei de masline
sare (am folosit de Himalaya, dar puteti folosi ce vreti voi)
piper

Mod de preparare:

Rusinos de simplu.

Intr-o oala de dimensiune, sa zicem, mica spre medie, punem apa. Cam trei sferturi din volumul ei. O punem pe foc. Pentru a posa ouale, folosim tehnica asta, despre care am mai vorbit. Singura diferenta consta in perioada de timp in care oul e lasat in apa la gatit. So:

Se sparg ouale in cesti diferite cu mare grija astfel incat galbenusul sa ramana intact. Cand apa ajunge aproape de fierbere se pune sarea si otetul si se lasa focul mediu. Cu un tel, “invartim” apa din oala bine de tot pana arata ca un vartej si atunci adaugam oul incet. Acum galbenusul ar trebui sa se inveleasca singur in propriul albus pana arata ca o bila de mozarella. In caz contrar, ajutati albusul sa se lipeasca de galbenus cu ajutorul unei spatule de lemn. Dupa 1 minut – 1 minut si jumatate trebuie scos si pus intr-un bol cu apa si gheata pentru a ramane moale pe interior.

Din bolul cu gheata, le scoatem ulterior pe o farfurie, sa nu le facem tocmai bocna. 🙂

Taiem rosiile cherry pe jumatate, castravetii felii, casul in patratele (sau cum va e mai drag). Uleiul de masline il puntem intr-un bol, impreuna cu sarea si piperul. Amestecam puternic cu un tel. Punem legumele si casul in bol. Impartim salata in farfurii, iar deasupra ei asezam catre 4 oua posate (sau mai multe, dupa caz).

ouaposateprepelita

Asta e tot. Simplu si bun, zic eu. Le-am servit cu paine cu seminte, putin prajita. Nu de alta, dar trebuia sa culeg cu ceva sosul din farfurie. E partea mea preferata.

Mic dejun rasfatat va doresc!

nume semnatura sasha

 

One thought on “Rasfat cu oua posate

Leave a Reply

