Prajiturele cu afine, fara zahar


prajituri cu afine fara zahar

Nu ma dau in vant dupa vara de anul asta (usor calduroasa, cam prea mult ploioasa din punctul meu de vedere si al rosiilor din gradina), dar ma dau in vant dupa fructele pe care ni le aduce in piete si in gradini. Imi plac ciresele, visinele, piersicile, murele, zmeura si afineeeeele. Imi plac afinele. Mai ales cand apar in prajituri. 🙂 Ce nu prea-mi place este cantitatea mare de zahar pe care trebuie sa o folosesc atunci cand pregatesc dulciuri. Asa ca atunci cand am primit un pachet plin cu produse Green Sugar, numai bune de testat, am zis ca asta e momentul perfect pentru a inlocui zaharul cu Green Sugar. Green Sugar este un indulcitor natural, pe baza de rebaudiozida A, din extract uscat din frunze de Stevia (Stevia rebaudiana) si eritritol, care nu modifica nicicum gustul final al preparatului.

Am fost tare incantata sa descopar ca prajiturelele mele au iesit dulci si bune, cu dulcele natural de la Green Sugar. Are zero indice glicemic, zero calorii, se utilizeaza exact la fel ca zaharul, nu fermenteaza si, spre deosebire de alti indulcitori naturali, Green Sugar nu are gust amarui si nu afecteaza gustul dulciurilor. Pe testate si gustate. Happy, happy, joy, joy! 🙂

Reteta prajiturelelor mele cu numar redus (muuult mai redus) de calorii e aici.

Ingrediente:

  • 120g unt moale
  • 150g Green Sugar pentru gatit
  • 2 oua mari (3 medii)
  • 1/2 cana lapte batut
  • esenta de lamaie
  • 250g faina
  • 2 lingurite praf de copt
  • un praf de sare
  • 150g afine proaspete (sau congelate, daca nu e sezonul lor)

prajitura cu afine etapa

prajitura fara zahar

Mod de preparare:

  • Preincalzim cuptorul la 200 de grade Celsius.
  • Intr-un bol mare, mixam untul moale cu indulcitorul Green Sugar cam 2-3 minute. Adaugam ouale si mixam pana compozitia devine omogena. Turnam laptele batut si un pic de esenta de lamaie. Mixam din nou pana la incorporarea completa a ingredientelor.
  • Intr-un alt bol, amestecam faina, praful de copt si sarea. Adaugam cele trei ingrediente amestecate peste compozitia lichida obtinuta mai devreme si mixam totul pana obtinem din nou o compozitie omogena, ingrosata. Adaugam afinele si amestecam cu o lingura de lemn pentru a le incorpora.
  • Umplem recipientele pentru briose pe trei sferturi si le bagam la cuptor. Le lasam acolo aproximativ 20 de minute sau pana cand trec proba scobitorii (stiti deja – atunci cand scobitoarea iese curata din prajiturica, inseamna ca aceasta e coapta suficient).
  • Le scoatem din cuptor, le lasam la racit si le savuuuram.

prajitura cu afine1

praj

Sa va spun drept, Green Sugar a trecut si proba suprema. Ai mei, cu totii, s-au delectat cu prajiturelele pregatite de mine pentru desert, fara sa-si dea seama ca nu au fost indulcite cu zahar, ci cu un dulce natural. Si daca ai mei sunt fericiti, si eu sunt fericita. Mai folosim Green Sugar. Recomandam si altora. 🙂

Va pup!

nume semnatura sasha

3 thoughts on “Prajiturele cu afine, fara zahar

Leave a Reply

