Brie la cuptor si mult usturoi. Plus cartofi si morcovei rumeniti


20140512_205901

Nu stiu daca v-am mai spus. Probabil ca da. Sunt o maaaaare pofticioasa. Mare. De tot. Si pentru ca locul meu de munca (looovely) ma “obliga” sa vad poze cu mancaruri si sa umblu pe bloguri culinare cel putin 8 ore pe zi, poftele mele incep dimineata si se inrautatesc spre seara, inainte de a pleca de la birou. Asadar, atunci cand ajung acasa seara, ma pun pe bucatarit.

Intr-una din saptamanile trecute, cotrobaiam pe blogul dragei Laura Nechita (care e tare frumos si util, btw) in cautarea… nimicului. Nu cautam nimic, sa ne intelegem, doar baleam la ce lucruri minunate a mai pregatit ea. Si m-am lovit cu ochii de reteta asta cu branza fondue si usturoi. Mult. Si am poftit pe loc. Asa ca m-am dus acasa  in piata, mi-am luat de toate si am alergat spre bucataria de acasa cu viteza luminii. Rezultatul? O cina savurooooasa. Daca va plac branza moale cu mucegai, usturoiul si cartofii, e musai sa incercati o data experienta. 🙂

Ingrediente:

  • 1 bucata de branza brie (puteti folosi si camembert, if you like it more)
  • capatani de usturoi (cat va lasa stomacul)
  • ulei de masline
  • 200 – 300 g de cartofi
  • cativa morcovi
  • rozmarin
  • oregano
  • sare marina
  • piper
  • bagheta integrala (optional)

20140512_210302

 

Mod de preparare:

  • Am curatat cartofii si i-am taiat in cubulete. I-am fiert circa 7-8 minute impreuna cu morcovii taiati in 2-3 bucati, apoi i-am scos pe o farfurie. I-am uns cu ulei de masline si asezonat cu sare marina, piper, rozmarin si un pic de oregano proaspat.
  • Intr-o tava pe care am asezat hartie de copt, am pus capatanile de usturoi taiate la capete, branza brie crestata in x, cartofii si morcovii. Am stropit totul cu ulei de masline (poate putin cam prea mult, as spune).
  • Am acoperit tava cu folie de aluminiu si am bagat totul la cuptor. Am lasat minunatiile acolo cam 20 de minute la 180-190 de grade Celsius (temperatura poate varia in functie de cuptor).
  • Intre timp, am taiat bagheta in felii de 2-3 cm, pe care le-am rumenit putin in tigaie.
  • Am servit usturoiul si branza pe paine. In recipiente separate am asezat cartofii si morcovii. Buni!

20140512_205922

20140512_210002

Cam asta e tot. Per total, n-a durat mai mult de 30-35 de minute pregatirea. Am fost mai mult decat multumita de cina aceasta. Poate va va placea si voua. 🙂

Pofta buna!

nume semnatura sasha

 

6 thoughts on “Brie la cuptor si mult usturoi. Plus cartofi si morcovei rumeniti

  1. Diana says:

    Dacă-i vorba de brânză nu mă pot abține iar ce-ai făcut tu aici e pare tare bun. Iubesc și brie și camembert la cuptor dar nu am încercat combinația cu usturoi . E prima data când pășesc pragul blogului tău și-mi place ce vad aici 🙂

    • Sasha says:

      Hei, Diana. Ma bucur mult ca reteta e pe gustul tau. Multumesc pentru cuvintele frumoase. Inseamna mult, in special pentru ca vin din partea ta. 🙂 Te pup!

  2. Camelia says:

    Poti servi branza brie taiata in triunghiuri micute, pe felii de bagheta unse cu gem de fructe de padure si cu cate o jumatate de strugure deasupra. Combinatia dintre gem, brie si strugure este nemaipomenita, ca sa nu mai zic de efectul vizual.

  3. Laura Nechita says:

    Alexandra, ma ling pe degete de cat salivez. Bun tare!
    Poate o sa am ocazia sa iti trimit o branza din asta fondue, nemteasca, sa vezi bunaciune. Pe piata noatra, nu am gasit, desi am incercat de la Lidl una, si de la Delaco…. dezamagitoare au fost.
    Arata bestial legumele! Nu le rezist! Yuuum! Fug de aici!:))))

Leave a Reply

