Cheesecake simplu cu kiwi, dar mai ales cu dragoste


reteta simpla cheesecake

Foto: Stela Cristea

Stiti ce fac eu cand mi-e drag de cineva si vreau sa-i fac o surpriza frumoasa? Ii pregatesc ceva bun de tot. Cum ar fi un cheesecake. Sau un tort cu ganache de ciocolata. Sau pe amandoua. 🙂

Asa am facut si joi seara, cand am pregatit cele doua deserturi delicioase pentru draga de Stela (acum fosta Gustoasa.ro). Le-am preparat cu rabdare si dragoste si cred ca asta s-a simtit in preparatul final. De devorat, le-am devorat vineri, alaturi de ea si de restul colegilor de la Tree care s-au declarat complet incantati. Daca vreti si voi sa faceti o surpriza dulce, gasiti reteta de tort fara faina aici (minus ganache-ul de deasupra) si imediat va scriu si reteta de cheesecake.

prajitura magica

Ingrediente (pentru o tava de 26 cm):

Pentru blat:

300 gr biscuiti digestivi
150g unt

Pentru crema:

3 cutii branza Philadelphia (600 gr)
300 ml smantana pentru frisca
esenta de portocale
2 lingurite coaja de lamaie
150 gr zahar pudra
1 plic zahar vanilinat Bourbon
1 plic cu 6 foi de gelatina

Pentru decor:

6 kiwi feliate
coacaze rosii

Mod de preparare:

1. Biscuitii digestivi se dau prin robotul de bucatarie pana devin foarte marunti. Untul se topeste intr-o craticioara, se lasa putin la racit si se adauga peste biscuiti. Se amesteca pana cand compozitia devine omogena. O tava rotunda cu fundul detasabil se unge bine cu unt. Biscuitii amestecati cu unt se preseaza sub forma unui blat.

2. 300 ml de smantana se bat bine cu 50 gr de zahar pana obtinem o frisca delicioasa pe care o bagam la frigider (pentru frisca perfecta gasiti indicatii aici – scrise tot de mine).

3. Crema de branza se mixeaza cu 100 gr de zahar, esenta de portocale, coaja de lamaie si zaharul vanilinat. Se baga la frigider 5-10 minute.

4. Gelatina se inmoaie in apa rece 5 minute, apoi se topeste la bain-marie si se toarna in frisca.

5. Frisca (in care am pus si gelatina) se toarna peste crema de branza si se mixeaza la viteza mica inca 2-3 minute.

6. Se toarna crema peste blatul de biscuiti, se orneaza cu kiwi si coacaze rosii si se baga la frigider pentru cel putin 4-5 ore. Eu l-am lasat peste noapte. 😀

cheesecake

Se savureaza incet. Sau nu. :)) Pofta buna!

nume semnatura sasha

Leave a Reply

