Midii picante cu orez


10402823_1000437983305542_7017652320455506360_n

Se făcea că aveam în casă 3 kg de midii proaspete. Aşa ar trebui să înceapă toate poveştile frumoase. Povestea mea de azi aşa începe, cu 3 kilograme de midii şi multă, multă inspiraţie. Pentru că aveam o poftă nebunăăăă de midii ca la Dalboka, iar a mea scumpă, dragă familie, nu reuşea să se pună de acord asupra unui fel de mâncare (Midii cu sos picant vs. Midii a la Burgas, adică umplute cu orez) am luat insipirata decizie de a împăca şi capra şi varza cu o porţie de midii picante cu orez. Adică un fel de corcitură între cele două variante. N-a fost rea deloc corcitura. Să vă povestesc cum se face.

Aveţi nevoie de:

  • 3 kg de midii proaspete (puteţi folosi şi unul singur, dar aveţi grijă să adaptaţi cantităţile)
  • 500g roşii în bulion (sau cum vreţi să îi spuneţi, noi îi spunem bulion de casă)
  • 750 ml suc de roşii
  • ulei de măsline
  • 70g de unt
  • o căpăţână de usturoi
  • 500 ml de vin alb
  • orez – 300-400g
  • 2 cepe
  • supă de pui/legume
  • boia de ardei iute
  • bulion/pastă de ardei
  • sare
  • piper
  • pătrunjel

Cum le-am preparat:

  • Mai întâi de toate, am curăţat usturoiul, ceapa si le-am tocat. Am dat o fugă până în grădină, am luat puţin pătrunjel, l-am spălat, l-am tocat. Punct.
  • A, era să uit. Am spălat midiile, le-am curăţat bine de tot de nisip, alge etc. Le-am selectat pe alea bune. 
  • Am călit vreo 6-7 căţei de usturoi într-o lingură de ulei de măsline. Am adăugat bulionul, sucul de roşii, le-am lăsat să bolborosească şi am pus şi untul, aproape jumătate de pachet că aşa am învăţat eu de la tanti Julia Child că untul e bun. Chiar e. Am pus multicel boia de casă din ardei iute, am asezonat cu sare şi piper. Am aruncat şi un pic de zahăr ca să mai taie din aciditate. Vinul l-am turnat aproape cu totul (evident, nu înainte să-l gust).
  • Am pus un capac şi le-am lăsat pe domnişoarele midii acolo cam vreo 20 de minute. La foc mediu.
  • Separat, am călit ceapa şi încă puţin usturoi şi vreo 400g de orez. Am fiert orezul cu supă până când s-a făcut tocmai bun. Am asezonat cu sare, piper. Bine, fie, şi un pic de boia. N-am putut să mă abţin. Am pus şi o lingură de bulion de ardei ca să prindă culoare.
  • După 20-25 de minute, am luat capacul de la oala mare şi am aruncat nişte pătrunjel proaspăt tocat peste midii.

Juuuuur că a fost raiul pe Pământ! I mean, nici dacă intram într-o sută de restaurante nu găseam nişte midii atât de pe placul meu. S-au mâncat în mai puţin de 30 de minute pe un fundal de “Doamne, cââât de bune sunt!!!”. Coloana sonoră a fost asigurată de mama, de tata şi de Cătă. Şi felicitările la fel. Delicios! Vă recomand şi vouă să le încercaţi! Spor la savurat!

Sasha

2 thoughts on “Midii picante cu orez

  1. Violeta says:

    Cautam pe net reteta cu midii&orez. Am mancat vara asta in Balcic la Restaurantul Corona ( cel care da in Gradina Reginei Maria )si fost exceptionale.
    In aceasta seara am incercat-o si eu reteta ta si mi-au iesit foarte bune 🙂
    Iti multumesc!

    • Sasha says:

      Buna, Violeta. Eu am mancat midiile cu orez si midiile picante la Dalboka. Am tot cautat pe net si nu am gasit retetele exacte asa ca am incercat sa le reproduc din minte si norocul a fost ca mi-a si iesit. 😀 Gustul a fost identic cu cel al midiilor pe care le-am mancat acolo. Am ramas tare placut surprinsa si ma bucur mult de tot ca am reusit sa te surprind si pe tine cu reteta asta. Multumesc mult pentru comentariu. Conteaza tare mult feedback-ul. Mi-ai inveselit ziua. 😀

Leave a Reply

