Bruschete cu roşii şi mozarella


bruschette

Dacă tot suntem în sezonul “alb-roşu” al mărţişorului, m-am gândit că aş putea să postez şi eu o reţetă în ton cu sărbătorile: Bruschete cu roşii şi mozarella, un fel de mărţişor gustos, perfect pentru o dimineaţă liniştită. Acum, haideţi să vă spun şi un secret. Nu sunt eu cea care prepară bruschetele.  Cătă e “vinovatul” din spatele lor. De ce? Pentru că el ştie să le facă exact ca la Romaaaaa! Trebăluieşte prin bucătărie, iar eu nu fac altceva decât să aştept cuminţică şi apoi să savurez fiecare feliuţă de pâine ca şi când aş fi din nou într-un restaurant din oraşul nostru preferat.

Aveţi nevoie de:

  • roşii
  • mozarella

  • pâine pe vatră sau ciabatta (noi am folosit pâine de casă făcută de mama, nu se poate mai bine de atât!!)
  • ulei de măsline
  • usturoi
  • busuioc proaspăt (puteţi folosi şi uscat, dacă nu aveţi proaspăt)
  • sare
  • piper
  • parmezan (opţional)

Cum se prepară:

  • Mai întâi de toate, prăjim feliile de pâine. Ori pe grill, ori în tigaie. După preferinţele fiecăruia.
  • Tăiem roşiile în cubuleţe mici şi le punem deoparte. Într-un bol, amestecăm 2-3 linguri de ulei de măsline cu busuiocul, sarea şi piperul. Batem bine cu un tel pentru a îngroşa dressingul. Adăugăm roşiile şi amestecăm totul cu o lingură.
  • După ce feliile de pâine s-au prăjit, le ungem cu ulei de măsline şi câte-o jumătate de căţel de usturoi pentru ca ele să prindă savoare. 
  • Deasupra fiecărei felii de pâine unse aşezăm o felie subţire de mozarella şi o lingură, două din amestecul cu roşii de mai devreme. Presărăm şi puţin parmezan, dacă ne place. Mie îmi place.

În funcţie de gusturile voastre, vă puteţi juca cu ingredientele. Puteţi folosi doar amestecul de roşii pe pâine sau îl puteţi combina cu mozarella (aşa cum am făcut noi), cu prosciutto sau cu orice altceva vă mai trece prin minte.

Pentru că n-am fost cuminţică şi am avut ceva probleme cu o măsea, eu am primit o porţie de mini-bruschete pe care să le pot mânca uşor. Parcă mi s-au părut chiar mai bune aşa! Un deliciu!

Spor la savurat! See ya next time!

Sasha

One thought on “Bruschete cu roşii şi mozarella

Leave a Reply

