Plăcintă cu mere şi scorţişoară – “Make a pie for your guy”


DSCN6701

Hello, everyone! Astăzi vă scriu de la malul mării.. dar nu pentru prea multe rânduri. De ce? Pentru că Ana, colega mea, care ne încântă de fiecare dată cu câte un nou proiect DIY (vă recomand cu drag să intraţi pe blogul ei, veţi avea de învăţat o mulţime de lucruri utile), a hotărât să-mi dea o mână de ajutor şi să-mi ţină locul astăzi pentru ca eu să mă bucur şi mai mult de vacanţă. Ea a pregătit pentru voi un guestpost cu aromă de Valentine’s. Exact la ţanc! By the way, mulţumesc frumos Ana! 😀 Gata. Vă las în compania ei şi a delicioasei reţete.

Guestpost

Make a pie for your guy!

Că tot urmează să vină Ziua Îndrăgostiţilor şi mai apoi Dragobtele, m-am gândit să vă vin în ajutor. Şi vă propun să vă surprindeţi iubitul gătindu-i! Ce?! O plăcintă cu dragoste!

Aşadar astăzi vă dezvălui şi vouă reţeta mea preferată de plăcintă, foarte gustoasă, ieftină şi rapid de făcut. Umplutura poate fi la alegere: cu branză sărată sau dulce, cu cireşe, cu dovleac, cu nuci sau cu mere şi scorţişoară aşa cum am ales şi eu.

Deci astăzi prăjiturim Plăcintă cu mere şi scorţisoară, stropită cu dragoste!

Pentru aluat aveţi nevoie de :

  • 2 căni şi jumătate de făină;

  • 1 linguriţă de sare;
  • 2 ouă;
  • 1 pachet de unt sau margarină pentru prăjituri (250g);
  • 4 linguriţe de apă;

DSCN6648

ATENŢIE! Untul trebuie scos din frigider cu aproximativ 1 oră înainte de a ne apuca de treabă pentru a se înmuia.

  • Se taie untul cubuleţe. Se amestecă făina cu sarea, ouăle, untul şi apa şi se amestecă bine toate ingredientele cu ajutorul mâinii până se obţine o cocă tare, care se dă apoi la frigider pentru 30 de minute. Nu te speria dacă aluatul nu se omogenizează imediat, trebuie să insişti pentru că în final va ceda, de obicei asta se întâmplă dacă untul este prea tare (îngheţat).

pageplacinta1

Pentru umplutură ai nevoie de:

  • 4 mere potrivite;
  • 4 linguri de zahăr (puteţi pune mai mult sau mai puţin zahăr în funcţie de cât de dulci sau acre sunt merele sau de cât de dulce vreţi să fie umplutura);
  • 1 plic Zahăr vanilinat;
  • Scorţişoară.

DSCN6665

  • Merele se spală bine, după care se dau pe o răzătoare mare. Eu nu le-am curăţat de coajă pentru că nu vreau să arunc vitaminele, voi dacă vreţi le puteţi curăţa. Peste merele astfel rase se adaugă zahărul şi zahărul vanilinat, după care se pun pe foc pentru a se căli. Focul trebuie lăsat mic, iar merele amestecate continuu până ce devin aurii. După ce s-au călit se adaugă opţional şi scorţişoară şi se lasă să se răcească.

pageplacinta2

  • Ne întoarcem la cocă, după ce au trecut cele 30 de minute, aceasta se scoate din frigider şi se împarte în două părţi egale. Fiecare bucată se întinde bine, cu ajutorul unui sucitor tapetat cu făină. Eu am întins foaia astfel încât să acopere suprafaţa unei tăvi rotunde pentru tarte.

pageplacinta3

  • Peste coca din tavă se adaugă merele şi se distribuie uniform pe toată suprafaţa. Se întinde şi cea de-a doua foaie şi se pune peste umplutură. Surplusul de cocă de pe margini se taie cu ajutorul unui cuţit.

pageplacinta4

  • Din coca rămasă eu am făcut o împletitură în 3 pe care am aşezat-o pe margine, iar în mijloc am făcut câteva inimioare cu ajutorul unei forme speciale. Pentru a fi mai lucioasă eu am uns plăcinta cu ou şi am presărat zahăr, după care am introdus-o în cuptorul încins în prealabil.

pageplacinta5

  • Am lasat-o acolo pentru aproximativ 20-25 de minute până s-a rumenit şi am văzut că începe să se desprindă de pe margine.

Et Voila!!! Plăcinta mea iubăreaţă este gata!

DSCN6705

Poftă bună!

Sper să încercaţi şi voi!

„Be yourself, everyone else is already taken.” Bisous! “

Mie, una, deja îmi plouă în gură cam foarte rău! Arată absolut bestial şi cred că şi gustul e senzaţional. Voi ce spuneţi? V-a plăcut reţeta Anei? Veţi încerca să o gătiţi pentru cel drag vouă?

Sasha

7 thoughts on “Plăcintă cu mere şi scorţişoară – “Make a pie for your guy”

Leave a Reply

