Amintiri din copilăria mea: Spanac cu ouă ochiuri


oua cu spanac

Întotdeauna am adorat mâncarea pe care ne-o dădeau la grădiniţă. Zău că nu ştiu să vă explic exact de ce. Cert e că de fiecare dată când îmi amintesc de ea, o fac cu mare drag. La fel s-a întâmplat şi acum câteva zile când am văzut undeva pe net o poză cu mâncărica asta pe care o preparau la grădi: spanac cu ouă ochiuri. Am poftit instantaneu. Şi ce fac eu când poftesc? Ştiţi deja. Mă apuc de gătit. 😀 Aşadar, dacă vreţi să încercaţi şi voi reţeta…

Aveţi nevoie de:

  • 1 pungă spanac proaspăt (sau congelat, în funcţie de cum găsiţi)
  • o ceapă
  • 3 căţei de usturoi
  • 2-3 linguri de lapte
  • sare
  • piper
  • făină
  • ulei de măsline
  • 2 ouă

reteta oua cu spanac

Cum se prepară:

  • Tocăm ceapa  şi usturoiul.
  • Fierbem spanacul cam 7-8 minute, îl scurgem bine de apă şi îl pasăm.
  • Punem ceapa şi usturoiul la călit într-o lingură de ulei de măsline. După ce acestea s-au rumenit puţin, adăugăm şi spanacul pasat.
  • Separat, călim puţină făină în ulei de măsline sau unt pentru a face rântaşul.
  • Adăugăm răntaşul şi cele 2-3 linguri de lapte peste spanac. Amestecăm bine.
  • Asezonăm cu sare şi piper şi aşteptăm să fiarbă. După ce spanacul a dat de câteva ori în clocot, amestecăm din nou şi oprim focul.
  • Într-o altă tigaie, turnăm puţin ulei de măsline pentru a face ouăle ochiuri. După ce sunt gata, le aşezăm pe farfurie, peste spanac.

N-a ieşit chiar ca mâncarea de la grădinţă, dar am fost pe aproape aşa că mi-am făcut pofta! Cam atât pentru astăzi! O zi frumoasă şi…spor la savurat!

 

Sasha

6 thoughts on “Amintiri din copilăria mea: Spanac cu ouă ochiuri

Leave a Reply

