Supă cremă de pui


supa crema de pui

Probabil că una dintre mâncărurile mele preferate este supa cremă. Cam de orice fel. De roşii, de ciuperci, de morcovi, de legume, supă cremă să fie. Şi cum ieri nu mai aveam niciun fel de supă/ciorbă/ zeamă de bolbotine :)) în frigider, m-am gândit aşa frumuşel să fac o supă cremă de pui. Ideea n-a fost tocmai rea (chit că m-am oprit exact în mijlocul curăţeniei pentru a o prepara) pentru că a ieşit.. de ne-am lins pe degete. Exact aşa! Fără alte trăncăneli, să trecem la explicatul reţetei.

Aveţi nevoie de (pentru 4-5 porţii) :

– un piept de pui micuţ

– 2 morcovi

– un păstârnac

– un sfert de ţelină

– 2 cartofi

– 2 cepe

– 3 căţei de usturoi

– smântână pentru gătit

– sare

– piper

– mentă (proaspătă sau uscată)

– ulei de măsline

reteta supa crema de pui

Cum se prepară:

  • Dezosăm pieptul de pui şi îl spălăm bine cu apă rece. Îl tăiem cubuleţe şi îl punem la fiert cam într-un litru de apă clocotită cu puţină sare. Îl supraveghem din când în când pentru a lua cu o spatulă spuma de la suprafaţă.
  • Curăţăm legumele, tăiem ceapa în 4, tocăm cartofii, morcovul, păstârnacul, ţelina şi usturoiul şi le punem la fiert într-o oală cu apă clocotită.
  • Dacă pieptul s-a fiert, îl scoatem pe o farfurie, dar păstrăm zeama rămasă.
  • Pentru a verifica dacă legumele sunt fierte, încercăm morcovul. Dacă acesta este moale, putem opri focul.
  • Acum că şi legumele sunt gata, le scurgem total de apă şi punem peste ele zeama de la pui. Le blenduim bine până devin o pastă omogenă.
  • Adăugăm smântână pentru gătit după gust, sare, piper, o lingură de ulei de măsline şi puţină mentă uscată. Amestecăm din nou cu ajutorul blenderului.
  • În final, adăugăm şi bucăţelele de pui. De data aceasta amestecăm doar cu lingura!

Gata supiţa! Acum, prăjiţi nişte pâine şi folosiţi-o pe post de crutoane! Nouă ne era prea foame să mai facem asta aşa că am mâncat-o cu saleurile cu caşcaval şi chimen trimise de mama! Double yummy! Spor la savurat şi o duminică superbă să aveţi (sau ce-a mai rămas din ea)!

Sasha

8 thoughts on “Supă cremă de pui

  1. Diana says:

    Hei! Vreau şi eu să încerc reţeta asta, dar am o mică nelămurire. Smântâna pentru gătit e aceeaşi cu cea pentru frişcă? Am mai căutat prin magazine şi nu am găsit şi de asta întreb. Poţi să-mi zici şi o marcă sau eventual un hipermarket unde o găsesc? Merci

Leave a Reply

