Mâncare de praz cu măsline


Ce să faci atunci când ai o pungă plină cu praz în frigider? Mâncare de praz, nu? Nu mă dădeam eu în vânt după ea de obicei, dar asta a fost singura idee care mi-a venit în cap în seara aia.  Şi ghici ce..chiar a ieşit super bună aşa că voi împărtăşi reţeta şi cu voi. Poate fi o mâncărică perfectă pentru perioadele în care ţineţi post. În plus, se înscrie cu succes în categoria “dietetice” şi se prepară foarte simplu şi foarte rapid.

Am folosit :

– 5 fire groase de praz

– o mână de măsline mari, negre

– ulei de măsline

– un pahar de vin alb

– 2 -3 linguri pastă de roşii + suc de roşii

– sare

-piper

– o lingură de zahăr

Cum am făcut:

Am curăţat prazul şi l-am spălat bine. Am tăiat partea de până-n frunze în bucăţi de 3-4 cm (voi puteţi să-l tăiaţi şi mai mic).

Am pus o oală cu apă la fiert şi în momentul în care aceasta a dat în clocot, am stins focul şi am pus prazul la opărit. L-am lăsat acolo cam 20 de minute.

După ce s-a înmuiat, l-am scurs de apă şi l-am pus la călit în puţin ulei de măsline. Am pus capacul deasupra. S-a rumenit destul de repede aşa că am adăugat şi măslinele negre. Am stins totul cu un pahar vin alb şi apoi, am adăugat sucul de roşii, pasta şi zahărul.

Am lăsat totul să fiarbă la foc micuţ cam 15-20 de minute. Param-paaaaam! Gata mâncărica. S-aveţi poftă şi spor la savurat!

P.S. Îmi cer scuze pentru calitatea pozelor, dar soarele deja fugise la nani deci lumina nu prea m-a ajutat.

 

Sasha

3 thoughts on “Mâncare de praz cu măsline

Leave a Reply

