Pere fierte în vin


Am ajuns şi la final de toamnă. Şi pentru că iubesc perele şi le voi duce dorul la iarnă, am decis să “fur” câteva din grădină pentru a le transforma într-un desert absolut delicios. Pere fierte în vin. Acum să lăsăm taclalele şi să vă povestesc şi vouă cum se fac.

Aveţi nevoie de:

– 3 pere

– coajă de lămâie

– 500 ml de vin roşu

– 2 linguri de zahăr

– scorţişoară

– 5 cuişoare

Cum se prepară:

Curăţaţi perele de coajă (alegeţi unele ceva mai tari, dar coapte) în aşa fel încât să nu le stricaţi forma. Le puteţi tăia pe jumătate şi curăţa de seminţe cu o lingură sau le puteţi lăsa întregi.

Cu ajutorul unui cuţit, tăiaţi câteva fâşii din coaja unei lămâi, dar aveţi grijă să evitaţi partea albă pentru că este amară.

Puneţi vinul la fiert (la foc mic). Adăugaţi zahărul, cuişoarele, scorţişoarele şi coaja de lămâie. Amestecaţi totul şi apoi adăugaţi perele. * Dacă folosiţi vin dulce, renunţaţi la zahăr!

Perele se fierb la foc mic pentru 30 minute. Se lasă la răcit, iar apoi se bagă la frigider.

Cam asta e tot!

Noi le-am servit iniţial întregi, cu îngheţată de ciocolată şi sos de vin. Evident, pentru că era noapte, pozele au ieşit execrabil aşa că am decis să le ascund de ochii voştri. Plus că se mai topise şi îngheţata înainte de vreme. Aşadar, a doua zi le-am tăiat frumuşel în cubuleţe şi le-am aşezat într-un pahar deasupra unei îngheţate super aromate de vanilie şi caramel. Am presărat deasupra nişte ornamente de ciocolată şi cam asta a fost. Sper să va placă şi…..spor la savurat! Pupici!

Aştept părerile voastre pe mail : saltnsasha@gmail.com sau în rubrica de comentarii! Să aveţi o zi frumoasă!

Sasha

Leave a Reply

