Amintiri din copilăria mea: Orez cu lapte


Orezul cu lapte este, cu siguranţă, unul dintre deserturile care îmi aduce aminte de copilărie şi la care mă gândesc mereu cu drag.  Şi cum pofteam la el de vreo două săptămâni, m-am pus pe treabă într-una din serile trecute pentru a-mi împlini mica dorinţă. A fost pentru prima oară când am gătit acest “dulce” şi am fost foarte încântată să văd că a ieşit cum trebuia. Sper să-l încercaţi şi voi şi să-mi spuneţi după aceea dacă v-a plăcut.

Am folosit o jumătate de cană de orez cu bob rotund pe care l-am spălat bine şi apoi l-am lăsat la înmuiat cam o oră, într-o oală mică cu apă. Apoi, am pus pe foc două căni de lapte şi 6 linguriţe de zahăr. Când laptele a început să fiarbă, am adăugat orezul şi am amestecat continuu pentru ca el să nu se lipească. După ce compoziţia s-a îngroşat puţin, am adăugat încă puţin zahăr, un strop de esenţă de vanilie şi o jumătate de linguriţă cu coajă de lămâie rasă.

etapele pregătirii – click pe poză pentru mărire

Am lăsat totul pe foc încă 15 minute până când amestecul s-a legat bine. În acest timp, am mai adăugat de două ori câte o lingură de lapte ca orezul să se fiarbă bine şi să nu se lipească. Am presărat asupra produsului final puţină scorţişoară şi l-am servit cu două linguriţe de dulceaţă de căpşuni. E tocmai bun de savurat în faţa desenelor voastre animate preferate! Spor la savurat!.. şi la retrăit amintiri. 😀

Aştept părerile şi sugestiile voastre pe saltnsasha@gmail.com!

Sasha

One thought on “Amintiri din copilăria mea: Orez cu lapte

Leave a Reply

