Pennette alla vodka


La prima vedere, ai spune că e o idee ciudată. Ei bine, eu pot să confirm că nu e aşa. E un adevărat deliciu. Vă tentează un pic, nu-i aşa? Dacă da..citiţi în continuare, reţeta e suuuuper simplă.

Ingrediente: 

o conservă de roşii pasate (sau roşii proaspete decojite + puţină pastă de tomate)

bacon

o ceapă medie

ulei de măsline

3-4 căţei de usturoi (după preferinţe)

250 g pennette rigatte (eu am folosit Barilla)

150 ml vodka

sare 

piper

oregano

50 ml smântână lichidă pentru gătit

brânză italienească pentru paste (napolact)

Am pus pastele la fiert în apă cu sare şi le-am ţinut acolo cam 9-10 minute la foc mediu, adică aşa cum scrie pe ambalaj.

Pentru sos am tocat mărunt ceapa şi usturoiul. Baconul l-am tăit şi pe el bucăţele. Conserva de roşii întregi am dat-o puţin la blender până a ieşit un fel de piure (aveam şi nişte roşii proaspete, dar zău, parcă n-aveau niciun gust..aşa că am renunţat la ele).

Am rumenit baconul într-o tigaie de teflon fără ulei. L-am scos pe o fafurie. În două linguri de ulei de măsline am călit ceapa şi usturoiul până au devenit transparente. Am adăugat vodka, am dat focul pe mediu şi am aşteptat câteva minute. Când alcoolul s-a redus până la jumătate, am pus baconul înapoi, am adăugat “piureul” de roşii de mai devreme şi am amestecat uşor în el. Am lăsat sosul să fiarbă puţin. Puţin.

Aşa. Acum că a fiert, am adăugat sarea, piperul, oregano şi un vârf de zahăr să-i taie din aciditate. În final, am turnat şi smântâna lichidă şi am amestecat din nou. Am “aruncat” pastele peste sos pentru încă 2-3 minute. Le-am scos pe o farfurie adâncă şi am adăugat brănza pentru paste deasupra lor.  E gata! Spor la savurat!

 

Sasha

Leave a Reply

