Vacanţă cu arome marine


Ştiu că a trecut ceva timp de atunci, dar nu pot să nu vă povestesc despre vacanţa mea de 1 mai de anul acesta. N-o să vă plictisesc cu detalii inutile, aşa că trec direct la subiect…subiectul culinar, evident.

De 1 mai, la 2 Mai, am păpat la Micul Golf. O terasă frumos decorată în stil pescăresc, cu sfori, noduri, năvod şi tot felul de alte obiecte. Restaurantul e poziţionat fix pe plajă, aşa că plăcerea este dublă. În preajma lui se află şi pescăria din 2 Mai, de unde se face aprozivionarea, astfel că toate mâncărurile sunt proaspete. Noi am comandat borş de peşte, hanus prăjit cu mămăliguţă, zărgan la grătar, rapane trase la tigaie şi nu în ultimul rând, alegerea mea, midii pane.

Micul Golf

Privelişte de pe dig

Am gustat din borşul pescăresc şi pot să spun că era chiar gustos, deşi eu nu mă prea omor de obicei după el. Hamsie proaspătă, multă şi gust intens. Deci bun.

Borş pescăresc.

Peştele n-a fost rău deloc, după reacţia celor care l-au mâncat.  Rapanele trase la tigaie aveau o textură plăcută, un gust ok. Totuşi, cred că ieşeau şi mai bine dacă erau asezonate cu mai multe arome şi un pic de sos. Cât despre midii, n-am nimic de comentat. Absolut delicioase. Textură fină, câteva felii de lămâie lângă. De vis. Mă mai întorc acolo.

Zărgan pe grătar

Hanus prăjit

Rapane trase la tigaie

Midii pane

În următoarea zi, am făcut o plimbare prin Bulgaria. Am vizitat Castelul Reginei Maria din Balcic şi Grădina Botanică. A fost impresionant.

Castelul Reginei Maria din Balcic – grădina interioară

Grădina botanică Balcic.

Dar şi mai impresionant a fost locul unde am mâncat. Celebra fermă de scoici Dalboka. Acolo am poposit.  Restaurantul e amplasat lângă mare, dar ca să ajungi la el, trebuie să cobori destul de mult. În niciun caz, nu e asta o problemă, pentru că merită tot efortul. Noi am lăsat maşina pe marginea şoselei, laolaltă cu ceilalţi şi am luat-o pe jos. Puţin sport nu strică.

Am aşteptat o oră şi jumătate pentru că toate mesele erau ocupate. Aici a fost greşeala noastră pentru că nu am sunat să facem rezervare înainte. Voi să nu faceţi aşa! Odată ce ne-am aşezat, o fată drăguţă a venit să ne ia comanda (ospătarii de acolo înţeleg română, să nu vă îngrijoraţi), iar mâncarea a sosit numaidecât. Sarmale de midii în foi de viţă şi în foi de varză cu sosuri alături. Musaca de midii. Ciorbă de midii. Doua porţii de midii a la Burgas, cu orez şi trei porţii de  midii la tigaie cu sos picant. Cu tot cu băutura pentru fiecare, aproximativ 70 şi ceva de leva. Adică aproape 150 lei de-ai noştri, cheltuiţi pe  o masă bogată pentru cinci persoane.  Merită din plin.

Ciorbă de midii

Musaca de midii. Parţial mâncată. :))

Sarmale cu midii în foi de varză.

Sarmale cu midii în foi de viţă-de-vie.

Midii a la Burgas.

Midii cu sos picant.

Scoicile sunt foarte proaspete, aduse direct de la ferma  de pe mare pe care o poţi vedea, stând la masă. Toate preparatele au fost super aromate şi gustoase. Nu se zgârcesc nici la verdeţuri, nici la sosuri, nici la condimente. După ce am mâncat, ne-am aşezat pe mini-şezlongurile amplasate pe marginea terasei şi ne-am delectat cu priveliştea superbă. N-am putut să plecăm cu mâna goală, aşa că ne-am comandat şi pentru acasă. Acum, pot spune sincer că pentru mine, ferma de scoici Dalboka e un mic colţ de rai.

Ferma de scoici Dalboka

Ferma de scoici de pe mare

Ca să fie treaba treabă, am încheiat ziua cu o plimbare la cap Kaliakra, un loc îmbibat de istorie, cu un peisaj copleşitor, ce merită vizitat dacă aveţi ocazia.

Cap Kaliakra

Spor la vizitat şi la savurat!

Sasha

2 thoughts on “Vacanţă cu arome marine

Leave a Reply

