Ouă Benedict


Pofteam la ele de săptămâni bune. Celebrele ouă Benedict. Aşa că ieri am dat o fugă pe la Simbio şi le-am încercat. Absolut delicioase. Azi de dimineaţă, C. mă întreabă..”nu facem şi noi nişte ouă Benedict?”..stau şi mă gândesc puţin..”păi chiar aşa, eu n-oi fi în stare?”. Ne-am pus pe treabă.

reteta_oua_benedict

Dacă vă e poftă, sa nu vă fie frică să încercaţi să le pregătiţi. Nu e chiar atât de greu, plus că merită efortul, credeţi-mă pe cuvânt. Ingredientele pentru 2 porţii:

4 ouă

un vârf de sare

2 linguri de oţet

bacon sau şunculiţă (sau muschiulet afumat, daca va luati dupa una dintre retetele lui Jamie)

jumatati de chifla ori english muffins

unt

Pentru sosul olandez: 

2 gălbenuşuri
1/2 lingură apă rece
1/2 lingură zeamă de lămâie
100 g unt
sare
piper

o linguriţă de muştar dijon (optional)

Şi treaba sună cam aşa. Am spart 4 ouă în 4 ceşti diferite cu mare grijă astfel încât gălbenuşul să rămână intact. Am pus cam 1 litru şi jumătate de apă într-o oală.

Când apa a ajuns aproape de fierbere am pus sarea şi oţetul şi am lăsat focul mediu. Cu un tel, “învârtim” apa din oală bine de tot până arată ca un vârtej şi atunci adaugăm oul încet de tot. Acum gălbenuşul ar trebui să se învelească singur în propriul albuş până arată ca o bilă de mozarella. În caz contrariu, ajutaţi albuşul să se lipească de gălbenuş cu ajutorul unei spatule de lemn. După 2-3 minute trebuie scos şi pus într-un bol cu apă şi gheaţă pentru a rămâne moale pe interior.

Baconul se prajeşte câteva secunde într-o tigaie încinsă bine. Eu am ales in loc de bacon niste muschiulet afumat taiat foarte subtire si l-am preparat făra ulei.

Sosul olandez: Punem 75 g de unt la topit intr-o tigaie. Intr-un castron batem doua galbenusuri la bain-marie pana cand se omogenizeaza. Adaugam apa rece, lamaia, mustarul, sarea si piperul si mai amestecam cu telul inca 30 de secunde. Punem jumatate din untul tare care ne-a ramas si amestecam totul inca 2 minute. Luam bolul de la bain-marie si il asezam pe un tocator de lemn. Putinul unt care ne-a ramas il aruncam in bol si il incorporam pentru a obtine un sos fin. Treptat, adaugam si untul topit, cate putin, amestecand incontinuu. E gata. Daca doriti, mai puteti adauga sare, piper sau lamaie in functie de preferinte.

Chiflele se taie pe jumătate şi se prăjesc uşor, apoi se ung cu unt.

Deasupra jumătăţilor de chifla se adaugă mezelul, oul şi apoi sosul olandez. Spor la savurat!

oua_posate

nume semnatura sasha

One thought on “Ouă Benedict

  1. Pingback: Ouă florentine «

Leave a Reply

