Bavette cu dovlecei şi usturoi


M-am trezit dis-de-dimineaţă cu un gând care dădea ture prin mintea mea chiar de dinainte să-mi sune alarma. N-au trecut mai mult de 5 minute şi soneria şi-a făcut sfânta datorie ca în fiecare zi, lăsându-mă cu un vis întrerupt şi o confuzie totală. N-a durat mult. M-am întors pe partea cealaltă şi am auzit vocea lui care mă întreba sfios..“Ce mâncăm astăzi?”…and here we go. Chiar asta visam. Mâncare.

Mi-a luat puţin timp să mă gândesc la un răspuns. Ce avem noi în frigider..aia, aia şi încă ceva. Ce facem de papa bun şi de post în acelaşi timp? Easy one. Paste cu dovlecei şi usturoi, una dintre mâncărurile mele preferate.

E atât de simplă reţeta asta, totuşi atât de buuună. Puneţi o oală cu apă şi un pic de sare pe foc.  Se ia o cutie de paste lungi (sau se fac in casă dacă vă permite timpul) şi se pun în apă după ce aceasta a dat în fiert. Eu am folosit bavette, dar puteţi folosi şi spaghetti, tagliatelle sau orice fel de paste asemănătoare. Se lasă la foc mediu între 10 şi 12 minute sau în funcţie de timpul indicat pe cutia lor. Pentru 250-300 g de paste (cam două porţii) se pun la călit 3-4 căţei de usturoi şi un dovlecel tăiat în formă de paie subţirele de tot.  Dacă nu aveţi răbdarea necesară, îl puteţi da întreg prin răzătoare, pe partea mare a ei.

click pe poza pentru mărire

Se condimentează cu sare, piper şi boia sau fulgi de chilli puşi şi ei un pic la călit şi se mai lasă până dovleceii prind o tentă aurie. Adăugaţi jumătate de polonic din apa în care au fiert pastele şi lăsaţi focul mediu până apa se evaporă aproape complet. Scurgeţi pastele fierte de apă, turnaţi o linguriă de ulei de măsline deasupra lor şi puneţi-le în tigaia cu dovleceii. Lăsaţi totul pe foc încă 4-5 minute.

În cazul în care nu ţineţi post, vă recomand să radeţi şi parmezan de asupra. Gustul va fi desăvârşit. Spor la savurat!

P.S. El e Emcee şi e fooarte foarte necăjit că nu are voie să stea aproape de zona de gătit. 🙂 După poza asta i-am dat o gustărică  ca să-i mai treacă şi ghici ce? A şi uitat că era supărat.

Sasha

One thought on “Bavette cu dovlecei şi usturoi

Leave a Reply

