Altfel de pacheţele de primăvară


Acum că mai e doar o săptămână până la sosirea Paştelui, e momentul prielnic pentru mine să iau o pauză de la chestii “de dulce”, cum s-ar spune în popor. Aşadar, reţeta de astăzi e una de post pe care am învăţat-o de la mama. Se iau următoarele legume: ţelină, dovlecel, morcov şi varză. Se curăţă, se dau prin robotul de bucătărie..respectiv răzătoare, se amestecă bine şi se călesc in tigaie. Adăugăm sare şi piper după gust. Ce-i drept, puţin mai multă sare pentru că legumele sunt destul de dulci. După dorinţa fiecăruia, puteţi adăuga şi alte condimente pentru a-i da arome diferite. Apoi, întindem foaia de plăcintă (don’t blame me, am cumpărat foaie Bella de la magazin că să fie totul mai rapid .. m-a doborât foamea) şi o împărţim în 6 pătrăţele egale pe care le ungem cu ulei. Pe fiecare pătrăţel punem o lingură de compoziţie şi îl înfăşurăm ca pe sărmăluţe.

Într-o friteuză, turnaţi uleiul şi lăsaţi-l să se încingă foarte bine, apoi puneţi pacheţelele înăuntru foarte încet. Lăsaţi-le acolo cam unu-două minute pe ambele părţi până prind o culoare frumoasă, de rumenit. Cam asta ar fi tot. Le-am scos pe un şervet de hârtie care să absoarbă uleiul. Le-am tăiat în două şi le-am servit cu sos de soia, căci e pe gustul meu.

A doua zi, din compoziţia rămasă am decis să gătim mai sănătos puţin şi am făcut o plăcintă primăvăratică la cuptor absolut deliciooooasă. Acelaşi amestec, aceleaşi foi  şi o tavă mare (A, şi mai puţina migală 🙂 ). N-a mai rămas nimic din ea. Ce să vă mai zic? Spor la savurat!

Sasha

Leave a Reply

